Nieuws
Even voorstellen: ons nieuwe beeldmerk
Vorig jaar oogstte het Food Film Festival veel lof met het fraaie beeldmerk van Cuppen & Spierings: het beroemde bietje. Dit jaar moest er dus hard worden gezocht naar een waardige opvolger. De zoektocht was lang, maar plotseling kwam dit artisjokkenmannetje (of vrouwtje) van de Zweedse fotograaf Carl Kleiner om de hoek kijken.
Mooi
Eten is esthetiek. Het inspireert niet alleen filmmakers, maar allerlei kunstenaars, overal ter wereld. En dat doet het al eeuwen. Daarom besteedt het Food Film Festival ook aandacht aan voedsel in kunst. Op 6 februari wordt het volledige programma bekend gemaakt en zal ook het nieuwe kunstprogramma worden bekend gemaakt. Voor nu moeten jullie het even doen met ons nieuwe beeldmerk: het artisjokkenmannetje van Carl Kleiner.
Bouwplaat
De Zweedse fotograaf Carl Kleiner maakte een hele serie gekke voedselfiguurtjes. Ook maakte hij furore met foto's voor een IKEA kookboek, waarin hij in samenwerking met styliste Evelina Bratell, de ingrediƫnten van gerechten rangschikte alsof het een bouwplaat van IKEA betreft. Door de tekst weg te laten, wordt de aandacht op een bijzondere manier gericht op het voedsel. Kijk, daar worden wij nou vrolijk! Genoeg prachtige foto's dus, maar voor ons was het een uitgemaakte zaak: het artisjokkenmannetje met zijn uitpuilende knoflookogen is de allertofste.
Wedstrijd
De afgelopen weken hebben we jullie allemaal gevraagd mee te denken over een naam voor ons nieuwe beeldmerk. Daar is met veel enthousiasme op gereageerd. De drie leukste inzendingen zijn op Facebook bekend gemaakt en daarop is - geheel in de tijdsgeest - door het publiek gestemd. Het is duidelijk dat één naam jullie voorkeur had. De naam met de meeste stemmen is geworden: TJOKKO! De winnares van de wedstrijd heeft twee filmkaartjes voor een film naar keuze gewonnen. Gefeliciteerd en tot op het festival!
Ga terug naar nieuws overzicht
Deel dit nieuws!