(G)advertentie
60 minzaterdag 19 maart 13:00
Zaal: SK3
Zeldzame bessen die in de tropische hooglanden worden geplukt, vers geperste sinaasappels worden koel gehouden op de Noordpool, boeren gebruiken roofvogels om insecten mee te vangen en megamelkkoeien zijn natuurlijk en biologisch blij in de wei? Natuurlijk, niet alles in een tv reclame hoeft echt te zijn, niemand voelt zich na aanschaf van een nieuwe auto opgelicht wanneer blijkt dat deze helemaal niet in een Transformer kan veranderen bij het invallen van de avond. Maar in hoeverre geldt dit ook voor eten? Is het schetsen van een romantisch plaatje waar vrijwel niks van waar blijkt te zijn in dat geval niet gewoon oplichterij?
Deze vragen worden behandeld tijdens de (G)advertentie op het Food Film Festival. Tijdens dit evenement zullen een aantal afleveringen van de (G)advertentie worden vertoond, waarna Dick Veerman (Foodlog) en Felix Wilbrink (journalist, de Telegraaf) zullen spreken met vertegenwoordigers van de commercials. Hier zal hardop de vraag worden gesteld in hoeverre consumenten nou in de maling worden genomen door reclames.
Bekijk hier de livestream terug: