Cuppen&Spierings art sale
Het beeldmerk van het Food Film Festival is je vast niet ontgaan. Het is een Chiogga-bietje, een onbekend broertje van de gewone rode biet. Ontwerpers Mieke Cuppen en Ilona Spierings raakten geïnspireerd door de schoonheid van eten en maakten de fotoserie PLUK. Tijdens het Food Film Festival zijn beide ontwerpers aanwezig en verkopen zij ansichtkaarten van hun serie.
'Wat is dat voor een gekke ui', vragen mensen die het Food Film Festival beeldmerk zien regelmatig. Wel, het is geen ui. Het is een Chiogga-bietje,stupid. Je kan het de mensen natuurlijk niet kwalijk nemen, want het Chiogga-bietje ligt niet bij de groenteboer om de hoek. Maar de foto straalt de simpelheid en perfectie van eten uit waarvan het Food Film Festival zo graag zou zien dat meer mensen die op waarde schatten. Het stilstaan bij de wonderlijke kleuren en vormen van wat wij eten is een eerste stap richting bewust en met liefde omgaan met eten. En dat is een eerste stap richting een beter voedselsysteem.
De serie PLUK van Cuppen&Spierings toont bijzondere groente in al hun stilistische eenvoud en schoonheid. Door met achtergrondkleuren te spelen hebben de ontwerpers het karakter van allerlei bijzondere groentes bijzonder uitgesproken weten vast te leggen. Het resultaat is verbazend en prachtig. Wie had gedacht dat je zo lang naar groentes kon staren. Probeer het maar eens.
Omdat ook jij er achter zult komen dat je uren kan staren naar groente zullen Mieke en Ilona tijdens het Food Film Festival ansichtkaarten van hun werk verkopen. Leuk om aan de muur te hangen. Een fijn rustiek momentje naar groente staren maakt elke dag immers weer een stukje beter. Of maak iemand dag helemaal goed en stuur hem of haar een biet. Mij een biet, het is gewoon mooi!